.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده دوقطبی سازی "مهلا" - "معلی" کجاست؟!
پیگیری سرنخ های حملات به مهلا نشان می دهد که چه بسا هجمه ها، از اتاق فکر افرادی شامل بشیر حسینی و علی فروغی ها به عنوان سازندگان برنامه معلی بیرون آمده. شاهد مثال این موضوع سکوت منفعاله این جریان در برابر حملات سازماندهی شده به طرف مقابل است که شائبه پروژه بودن آنرا تقویت می کند.
پشت پرده دوقطبی سازی "مهلا" - "معلی" کجاست؟!

شمال نیوز : در حالی که تصور می‌شد مسئله حضور یا عدم حضور افراد با حجاب‌های متفاوت در عزاداری ها، دغدغه اول فضای رسانه‌ای منتسب به انقلابیون باشد، آنچه در دهه اول محرم بیش از هر موضوع دیگری پررنگ شد، اختلاف میان دو دسته از انقلابیون است؛ دو دسته‌ای که مشغول تخریب یکدیگر با انواع اتهامات هستند.

 

 

ماجرای این اتهام زنی‌ها از برنامه مذهبی «مهلا» با مجری گری مداح مشهور محمدحسین پویانفر آغاز شد. در برخی از قسمت‌های این برنامه، مطالبی از سوی مهمانان عنوان شد که واکنش‌های تندی از سوی دسته‌ای از افرادی که خود را انقلابیون اصیل می‌پندارند، مواجه شد.

 

 

به طور مثال اظهارات جواد خیابانی که گفته بود «محرم ربطی به جمهوری اسلامی ندارد و من قبل از انقلاب کتل‌دار هیئت بوده‌ام» به سرعت با انتقادات فراوانی مواجه شد. این انتقادات صرفا به فضای توییتر و شبکه‌های اجتماعی محدود نماند بلکه حتی برخی رسانه‌های رسمی نیز به آن پرداختند.

 

به جز ماجرای جواد خیابانی، اظهارات «مصطفی راغب»، خواننده و مدرس آواز هم که گفته بود «کسی که از امام حسین دم می‌زند نباید به ناموس مردم سیلی بزند»، نوعی طعنه تلقی شده است.

همین طور صحبت‌های منصوره مصطفی‌زاده، مجری پیشین تلویزیون که گفته بود «آن خانم بی‌حجاب خدا را دوست دارد، اما تو را دوست ندارد.» نیز حاشیه ساز شد.

 

اما ماجرا وقتی جالب‌تر شد که دامنه انتقادات به یکی از برنامه‌های تلویزیونی در شبکه افق هم کشیده شد و کارشناس برنامه مذکور با الفاظ تندی به برنامه «مهلا» تاخت. این اتفاق وقتی مهم‌تر می‌شود که بدانیم برنامه «مهلا» در پلتفرم‌های اینترنتی پخش می‌شود نه رسانه ملی!

پیگیری سرنخ‌های حملات به مهلا نشان می‌دهد که چه بسا هجمه ها، از اتاق فکر افرادی شامل بشیر حسینی و علی فروغی‌ها به عنوان سازندگان برنامه معلی بیرون آمده.

شاهد مثال این موضوع سکوت منفعاله این جریان در برابر حملات سازماندهی شده به طرف مقابل است که شائبه پروژه بودن آنرا تقویت می‌کند.

در طرف دیگر، اما محمدحسین پویانفر با حضور در یک برنامه، به این تخریب‌ها واکنش نشان داد و به صراحت بیان کرد که در هیچ دوقطبی زیر پرچم امام حسین (ع) شرکت نخواهد کرد.

 

مطرح شدن چنین اختلافات و حملات شدیدالحن و ایجاد دوقطبی‌های پروژه ای، قطعا آورده‌ای برای جریان انقلابی کشور و معتقدین به نظام و انقلاب نخواهد داشت.

تاسف بار اینجاست که بدانیم ذاکران حاضر در برنامه معلی (میثم مطیعی، سید مجید بنی فاطمه، رضا هلالی، مهدی رسولی) با طرف مقابل یعنی مجری برنامه مهلا (محمدحسین پویانفر)، رفاقت و صمیمت ویژه‌ای دارند، اما جنگ رسانه‌ای حامیان دو طرف ماجرا را طور دیگری نمایان می‌کند.

تحلیل چگونگی آغاز این درگیری و سنگ پراکنی به خوبی نشان می‌دهد جریان یا افرادی در فضای مذهبی به دنبال ایجاد دو قطبی است.

هدف از ایجاد این شکاف، اما مبهم است.

آیا صرفا تکفیر طرف مقابل با نیت دیده شدن و تک صدایی یا با استراتژی تفرقه بیانداز و حکومت کن؟!

هر چه هست، اما باید این نکته را بدانیم که تولید دوقطبی‌های مذموم آنهم در زیر پرچم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) نه تنها سودی نخواهد داشت، بلکه به زودی دود بلند شده از این آتش به چشم برپا کنندگانش خواهد رفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 مرداد 1402
خیلی جالب شد
حملات به مهلا!!!!!!!!!!!!!!!!!
حملات به توهین مقدسات بود...................
حملات به نظام بود در این برنامه................
انتقاد هم به برنامه ای که آقای هلالی هم بود اگر خوب میدیدین!!!!!!!!
از شمال نیوز بعید بود انتشار این مطلب!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.904 seconds.